مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 08:002023-06-05پزشكي

توانمندسازی زنان برای غلبه بر آسیب های اجتماعی


پژوهشگران در یک تحقیق جدید و ارزشمند، به واکاوی اهمیت و روش های توانمندسازی زنان برای کنترل آسیب های اجتماعی پرداخته و راهکارهایی را در این خصوص ارائه داده اند.

- پژوهشگران در یک تحقیق جدید و ارزشمند، به واکاوی اهمیت و روش های توانمندسازی زنان برای کنترل آسیب های اجتماعی پرداخته و راهکارهایی را در این خصوص ارائه داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس تعریف دایره المعارف علوم اجتماعی، هر پدیده نامطلوب و مضر برای سلامت جامعه نظیر جرم و جنایت، آسیب اجتماعی نام دارد.

مفهوم آسیب شناسی از علوم زیستی گرفته شده است.

مطالعه بی سامانی و آسیب های اجتماعی مانند فقر، بیکاری، تبهکاری و نظایر آن ها، همراه با علل و عوامل و شیوه های درمان آن ها و همچنین شرایط بیمارگونه و نابهنجار اجتماعی را آسیب شناسی اجتماعی می گویند.

به طورکلی آسیب اجتماعی به هر نوع عمل فردی و جمعی اطلاق می شود که در چارچوب اصول اخلاقی و قواعد عمل جمعی رسمی و غیررسمی جامعه قرار نمی گیرد و درنتیجه با پیگرد قانونی، تکفیر اخلاقی و طرد اجتماعی مواجه می شود.

درواقع بنا بر نظر متخصصان، آسیب شناسی اجتماعی، مطالعه ناهنجاری ها و نابسامانی های اجتماعی نظیر بیکاری، فقر، اعتیاد، خودکشی، تکدی گری و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توانمندسازی زنان برای غلبه بر آسیب های اجتماعی

توانمندسازی زنان برای غلبه بر آسیب های اجتماعی