مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 12:002023-06-05سياسي

خاستگاه قیام 15 خرداد اندیشه های روحانیت مبارز به رهبری امام بود


منشأ و خاستگاه قیام 15 خرداد اندیشه های روحانیت مبارز به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود.

- بوشهر- امام جمعه موقت بوشهر گفت: منشأ و خاستگاه قیام 15 خرداد اندیشه های روحانیت مبارز به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی صبح دوشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای قیام خونین 15 خرداد اظهار داشت: 15 خرداد 1342 زمینه ساز حرکت عظیم و انقلاب اسلامی ملت ایران علیه استعمار، استبداد و استکبار شد.

وی قیام 15 خرداد مردم را سر آغاز انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: مردم در قیام 15 خرداد پرچم دفاع از ولایت، امامت، دین، قرآن و مرجعیت را به اهتزاز درآوردند و سبب شکستن قدرت های استبداد و استعمار شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه در قیام 15 خرداد نفوذ کلام امام خمینی (ره) مردم را به میدان جهاد هدایت کرد گفت: قیام 15 خرداد تأثیر مهمی بر ساختار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مبارزاتی جامعه آن زمان گذاشت و به تعبیر امام خمینی (ره) قیام 15 خرداد اسطوره قدرت ستمشاهی را در هم شکست.

وی نقش روحانیت در قیام 15 خرداد را مهم دانست و ادامه داد: جایگاه روحانیت در جامعه و پیروی مردم از آنها نقش مهمی در قیام 15 خرداد داشت و منشأ و خاستگاه قیام 15 خرداد اندیشه های روحانیت مبارز به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاستگاه قیام 15 خرداد اندیشه های روحانیت مبارز به رهبری امام بود

خاستگاه قیام 15 خرداد اندیشه های روحانیت مبارز به رهبری امام بود