مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 10:402023-05-28پزشكي

10 درصد مبتلایانِ امیکرون به کووید طولانی دچار می شوند


داده های یک مطالعه جدید که روی تقریبا 10 هزار آمریکایی انجام شده، نشان می دهد که حدود 10 درصد از افراد پس از ابتلا به امیکرون به کووید طولانی دچار می شوند.

- داده های یک مطالعه جدید که روی تقریبا 10 هزار آمریکایی انجام شده، نشان می دهد که حدود 10 درصد از افراد پس از ابتلا به امیکرون به کووید طولانی دچار می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، به دنبال همه گیری کووید 19 میلیون ها نفر در سراسر جهان به کووید طولانی مبتلا شده اند و علائم متفاوتی از جمله خستگی و مه مغزی را گزارش کرده اند.

متخصصان هنوز نمی دانند که چه عامل یا عواملی منجر به بروز این عارضه شده یا اینکه چرا فقط برخی از افراد به آن مبتلا می شوند.

همچنین تشخیص این عارضه به بهترین شکل نیز هنوز در هاله ای از ابهام است.

مطالعه جدیدی که روز پنجشنبه در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، شامل بیش از 8600 بزرگسالی است که در مقاطع مختلف از همه گیری به کووید19 مبتلا شده اند و آنها را با 1100 نفر دیگر که به این بیماری مبتلا نشده بودند، مقایسه می کند.

بر اساس برخی برآوردها، تقریباً از هر سه بیمار مبتلا به کووید19، یک نفر کووید طولانی را تجربه کرده است.

با این حال داده های این مطالعه نشان داد که تنها حدود 10 درصد از مبتلایان به کووید19 علائم طولانی مدت این بیماری را پس از شش ماه تجربه کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 درصد مبتلایانِ امیکرون به کووید طولانی دچار می شوند

10 درصد مبتلایانِ امیکرون به کووید طولانی دچار می شوند