مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 11:352023-06-12اقتصادي

طاهری: قیمت خودروهای خارجی 10 برابر قیمت مشابه در کشورهای همسایه است


رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با واردات خودروهای کارکرده می توان تعداد زیادی خودرو با ارز کمتری وارد کرد، گفت: - رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با واردات خودروهای کارکرده می توان تعداد زیادی خودرو با ارز کمتری وارد کرد، گفت: در حال حاضر بدون هیچ دلیلی قیمت خودروهای خارجی در کشور ما نزدیک به 10 برابر قیمت مشابه در کشورهای همسایه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصطفی طاهری در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو در توضیح گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره این لایحه گفت: از سال 97 تا 1400 تقریبا تولید داخل خودرو نصف شد؛ تا قبل از سال 97 به طور میانگین صد هزار خودرو وارد می شد که این موضوع تقریبا از سال 97 متوقف شد لذا کمبود جدی در کشور به وجود آمد.

وی با بیان اینکه نظر مجلس افزایش تولید خودرو است، افزود: دولت و مجلس برای تنظیم بازار به واردات خودرو ورود کردند؛ ما به وارادات خودرو کارکرده اصرار داریم چون مطالعات ما نشان می دهد این کار متعارفی برای بسیاری از کشورها است.

وی با اشاره به قانون واردات خودرو گفت: برخی محدودیت ها مانع از واردات خودروهای کارکرده شده است؛ با واردات خودروهای کارکرده می توان تعداد زیادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طاهری: قیمت خودروهای خارجی 10 برابر قیمت مشابه در کشورهای همسایه است

طاهری: قیمت خودروهای خارجی 10 برابر قیمت مشابه در کشورهای همسایه است