مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 22:152023-06-21بين الملل

نیروهای صلح بان اتحادیه آفریقا از سومالی خارج می شوند


ماموریت انتقالی اتحادیه آفریقا در سومالی «آتمیس» یک پایگاه نظامی در ایالت هیرشبیلی را به ارتش این کشور این کشور واگذار کرد.

- ماموریت انتقالی اتحادیه آفریقا در سومالی آتمیس یک پایگاه نظامی در ایالت هیرشبیلی را به ارتش این کشور این کشور واگذار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، ماموریت انتقالی اتحادیه آفریقا در سومالی آتمیس یک پایگاه نظامی در ایالت هیرشبیلی را به ارتش این کشور واگذار کرد.

این تصمیم در چارچوب طرحی که پیشنهاد می کرد در ماه ژوئن 2 هزار نظامی وابسته به آتمیس باید از سومالی خارج شوند، اتخاذ شده است.

ماموریت انتقالی اتحادیه آفریقا در سومالی با انتشار بیانیه ای در این ارتباط اعلام کرد که روند خروج 2000 سرباز وابسته به این ماموریت امروز آغاز شده است.

بر اساس این بیانیه، پایگاه خاجی علی در ایالت هیرشبیلی توسط سرهنگ دوم ریچارد بینیمانا، فرمانده آتمیس به بشیر سرلشکر ابوقار احمد، فرمانده ارتش سومالی تحویل داده شد.

ماموریت اتحادیه آفریقا در سومالی آمیسوم که پس از جنگ داخلی به منظور حمایت از نیروهای دولت انتقالی تشکیل شد، سال گذشته وظیفه خود را به آتمیس واگذار کرد.

برنامه ریزی می شود آتمیس تا ماه دسامبر 2024 وظیفه تامین امنیت سومالی را کاملا به ارتش ملی این کشور واگذار کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروهای صلح بان اتحادیه آفریقا از سومالی خارج می شوند

نیروهای صلح بان اتحادیه آفریقا از سومالی خارج می شوند