مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 09:552023-05-28اقتصادي

ابررایانه کوانتومی 100 هزار کیوبیتی آی بی ام در راه است


شرکت آی بی ام از طرح بلندپروازانه خود برای ساخت یک رایانه کوانتومی 100 هزار کیوبیتی پیشگامانه در دهه آینده رونمایی کرده است.

- شرکت آی بی ام از طرح بلندپروازانه خود برای ساخت یک رایانه کوانتومی 100 هزار کیوبیتی پیشگامانه در دهه آینده رونمایی کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، شرکت آی بی ام در یک نمایش قابل توجه از جاه طلبی های علمی خود از هدف ساخت یک رایانه کوانتومی بزرگ متشکل از 100 هزار کیوبیت پرده برداشته است.

شرکت آی بی ام با مشارکت دانشگاه توکیو و دانشگاه شیکاگو در یک ابتکار 100 میلیون دلاری، به دنبال پیشبرد محاسبات کوانتومی به عصر جدیدی از امکانات بی سابقه است.

این شرکت در اجلاس اخیر گروه هفت(G7) در هیروشیمای ژاپن از طرح جسورانه خود با هدف متحول کردن حوزه محاسبات و امکان پیشرفت های پیشگامانه در حوزه های مختلف رونمایی کرد.

در حالی که شرکت آی بی ام در حال حاضر رکورد بزرگترین سیستم محاسبات کوانتومی با پردازنده 433 کیوبیتی را در اختیار دارد، ماشین 100 هزار کیوبیتی آینده نشان دهنده یک تغییر پارادایم در قابلیت های کوانتومی است.

این تلاش بلندپروازانه به جای جایگزینی ابررایانه های سنتی، به دنبال ادغام توان کوانتومی با محاسبات کلاسیک برای دستیابی به پیشرفت های چشمگیر در کشف دارو، تولید کود و عملکرد باتری ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابررایانه کوانتومی 100 هزار کیوبیتی آی بی ام در راه است

ابررایانه کوانتومی 100 هزار کیوبیتی آی بی ام در راه است