مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 17:302023-06-10سياسي

آزمون داوری و میانجیگری در سال 1402 برگزار می شود


رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، گفت: مرکز توسعه در سال 1402 یک یا شاید 2 نوبت آزمون داوری و میانجیگری را برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی در خصوص برگزاری آزمون داوری و میانجیگری در سال 1402 اظهار کرد: مرکز توسعه حل اختلاف در سال جاری یک یا شاید 2 نوبت آزمون داوری و میانجیگری را برگزار می کند.

وی با اشاره به موفقیت مرکز توسعه حل اختلاف کشور در جذب یک دوره دیگر از داوران و میانجیگران به صورت سراسری، افزود: آموزش های این افراد آغاز شده است.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه بیان کرد: در 2 ماه گذشته مراسم تحلیف اولین دوره داوران حرفه ای در حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی با بیان اینکه این اولین بار در تاریخ دستگاه قضایی کشور است که داوری حرفه ای تعریف و پروانه رسمی به آن ها اعطا می شود، افزود: این کار ارزنده ای است که می تواند به کاهش وروردی پرونده به محاکم دادگستری کمک کند.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با بیان اینکه انجام داوری و ایجاد سازش در پرونده ها، کار مردم را آسان می کند، تصریح کرد: با صدور رأی لازم داوران و یا انجام مصالحه، مردم می توانند سریع تر و با هزینه کمتر به دعاوی خود پایان دهند که در نهایت رضایت خاطر آنان بدست می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمون داوری و میانجیگری در سال 1402 برگزار می شود

آزمون داوری و میانجیگری در سال 1402 برگزار می شود