مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 09:002023-06-07پزشكي

تیزهوشی کودک خود را چگونه تشخیص دهیم؟


یکی از متداول ترین سوال والدین همواره نحوه شناسایی فرزند تیزهوش خود است که متأسفانه در اکثر مواقع این تشخیص به درستی انجام نشده و سبب انتظارات نامتعارف والدین از کودکان شده و آنها را دچار مشکلات رفتاری می کند.

- ایسنا/همدان یک دکترای تخصصی روانشناسی گفت: یکی از متداول ترین سوال والدین همواره نحوه شناسایی فرزند تیزهوش خود است که متأسفانه در اکثر مواقع این تشخیص به درستی انجام نشده و سبب انتظارات نامتعارف والدین از کودکان شده و آنها را دچار مشکلات رفتاری می کند.

دکتر احمد قره خانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هوش از دوران جنینی رشد خود را آغاز کرده و معمولاً تا 16 و 18 سالگی ادامه پیدا می کند و بیشترین تحول هوش در سن زیر 7 سالگی اتفاق می افتد.

قره خانی افزود: با توجه به تعاریفی که از هوش مانند قدرت حل مشکل، ظرفیت سازمان بخشیدن به اطلاعات، قدرت سازگاری با محیط و ظرفیت تفکر انتزاعی به عمل آمده، می توان به این نتیجه رسید که اساس و بنیاد یادگیری در انسان هوش است و اگر انسان می تواند یاد بگیرد، به وجود هوش در وی بستگی دارد.

وی تصریح کرد: روانشناسان و متخصصان عرصه تعلیم و تربیت کودک به این نتیجه رسیده اند که تقریباً دو درصد از افراد یک جامعه تیزهوش بوده و در مقابل این درصد کم، 68 درصد دارای هوش طبیعی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیزهوشی کودک خود را چگونه تشخیص دهیم؟

تیزهوشی کودک خود را چگونه تشخیص دهیم؟