مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 22:402023-06-11اقتصادي

کاهش تولید گندم در انبار غلات شمالغرب


با توجه به خشکسالی و جاری شدن سیل کاهش چشمگیر تولید گندم را در انبار غلات شمالغرب کشور شاهد هستیم.

- صاحبعلی اصغری در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: شهرستان بیله سوار به عنوان انبار غله شمالغرب کشور شناخته شده اما تولید خوشه های طلایی در این منطقه در فصل برداشت محصولات حال و روز خوشی ندارد.

وی تصریح کرد: شرایط تولید به نسبت سال های گذشته بین 50 تا 60 درصد در حوزه های مختلف کاهش یافته و بیش از صد درصد اراضی دیم منطقه دچار خسارت شده است.

فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: از امروز برداشت گندم در 10 هزار و 500 هکتار از اراضی آبی شهرستان بیله سوار آغاز شده و امیدواریم تولید 70 هزار تن محصول را شاهد باشیم.

اصغری افزود: با همکاری غله و تعاون روستایی 11 مرکز خرید گندم در منطقه پیش بینی شده تا زارعین و تولیدکنندگان در تحویل محصول با مشکلی روبه رو نشوند.

وی برداشت محصولات زراعی را در این شهرستان به شکل مکانیزه یادآور شد و خاطرنشان کرد: انتظار می رود تا اوایل تیرماه عملیات برداشت محصولات متنوع کشاورزی در این شهرستان ادامه پیدا کند.

اصغری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: از 44 مرکز خریدی که غله و تعاون روستایی در استان پیش بینی کرده بود، 18 مرکز در شمال استان فعال بوده که خرید گندم در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تولید گندم در انبار غلات شمالغرب

کاهش تولید گندم در انبار غلات شمالغرب