مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 09:302023-05-28اقتصادي

خام فروشی سرمایه های سبز/ صنعت پولسازی که دیده نمی شود


خراسان جنوبی قطبی برای تولید گیاهان دارویی بوده که بهره برداری و فرآوری اصولی و علمی می تواند راه برای توسعه گیاهان دارویی را باز کند و ارزآوری خوبی برای استان داشته باشد.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: خراسان جنوبی، برخی از گیاهان چه به عنوان گیاهان مرتعی و چه به عنوان گیاهان زارعی خود را با اقلیم خشک خراسان جنوبی تطبیق داده و از نظر دارویی گیاهان باارزشی محسوب می شوند.

خراسان جنوبی با بیش از هزار و 300 نوع گیاه دارویی شناسایی شده جز پنجمین استان کشور در این حوزه است.

وجود این میزان گیاهان دارویی، مزیت و ظرفیت بزرگی در استان محسوب شده که می توان برنامه بلندمدتی برای توسعه این بخش از اقتصاد در استان داشت و با نگاه علمی در بخش فرآوری گیاهان دارویی نه تنها آورده اقتصادی آن را افزایش داد بلکه با معرفی صحیح گام بلندی در صادرات این محصولات باارزش برداشت.

کمک گرفتن از شرکت های دانش بنیان برای ارتقا صنایع وابسته به گیاهان دارویی می تواند خود چراغ راهی برای توسعه این بخش از اقتصاد و افزایش اشتغال در این حوزه در استان باشد.

فرآوری گیاهان دارویی با کارهای پژوهشی و علمی میسر است محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مشکل اساسی که در حوزه گیاهان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خام فروشی سرمایه های سبز/ صنعت پولسازی که دیده نمی شود

خام فروشی سرمایه های سبز/ صنعت پولسازی که دیده نمی شود