مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 13:302023-05-28اجتماعي

کاشت و توسعه گونه غیربومی درخت «پائولونیا» پیگرد قانونی دارد


مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ازممنوعیت کاشت و توسعه گونه غیر بومی درخت پائولونیا خبرداد و گفت : کاشت گونه مذکور در فضای سبز شهری و در مجاورت مناطق تحت مدیریت که منجر به تخریب و آلوده شدن زیستگاه های طبیعی شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، حمزه عشوری ، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه کاشت درخت پائولونیا در استان ممنوع است، گفت: درخت پائولونیا با نام علمی (Paulownia) از تیره پالونیاییان می باشد که گونه های مختلف آن بومی شمال آمریکا، چین، لائوس و مناطق دیگر شرق آسیا، مانند ژاپن و کره است.

این گونه حدود 40 تا 50 سال پیش به صورت محدود وارد کشور شد و به منظور مطالعات تحقیقاتی و آموزش دانشجویان در باغ بوتانیک (گیاه شناسی)  نگهداری شده است.

وی افزود : گونه پائولونیا برگ های بسیار پهنی دارد و زمانی که رشد می کند به درختان و گیاهان دیگر فرصت رشد نمی دهد و آنها را از بین می برد.

این گیاه با مصرف بیش از حد آب باعث ازبین رفتن منابع آبی شده و بیشتر از طریق ریشه تکثیر می شود، رشد سریع از خصوصیات ثابت گونه های پائولونیا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: براساس اطلاعات بدست آمده بسیاری از منابع معتبر علمی، گیاه پائولونیا  گونه مهاجم است و کاشت این درخت بدون مطالعه و آسیب شناسی دقیق به صلاح تعادل بوم شناسی منطقه نمی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت و توسعه گونه غیربومی درخت «پائولونیا» پیگرد قانونی دارد

کاشت و توسعه گونه غیربومی درخت «پائولونیا» پیگرد قانونی دارد