مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 15:002023-06-20اقتصادي

حریق170 هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی لرستان را از بین برد


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه امسال 146 هکتار از اراضی کشاورزی و 24 هکتار از منابع طبیعی در آتش سوخت، گفت: تا کنون به اراضی کشاورزی استان 14 میلیارد و 700 میلیون تومان و خسارت وارد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، سید عماد شاهرخی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به طرح جهش تولید در دیمزارها، عنوان کرد: 350 هزار هکتار از اراضی دیم تحت پوشش کشت قراردادی، کشت شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته با اجرای طرح جهش تولید دویست کیلو گرم افزایش عملکرد در هکتار داشتیم، امسال با توجه به توزیع و پراکنش مناسب بارندگی این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه رتبه استان در طرح جهش تولید در سال زراعی جدید، 3 است، گفت: در حالی که سال سال قبل یعنی 1400، رتبه استان از بین 15 استان 14 بود.

شاهرخی بیان کرد: سال زراعی 1400، 73 دستگاه ادوات در طرح جهش تولید جذب شد، در حالی که سال گذشته این عدد به 237 دستگاه یعنی حدود سه برابر افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه ما در ضریب مکانیزاسیون مشکل نداریم، عنوان کرد: مشکل ما درجه ضریب مکانیزاسیون است، ما باید به سمت کشاورزی حفاظتی برویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حریق170 هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی لرستان را از بین برد

حریق170 هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی لرستان را از بین برد