مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 19:552023-06-18اقتصادي

اصلاح الگوی کشت در دشتی/ کشاورزان به سمت کشت های کم آب بر بروند


اصلاح الگوی کشت در شهرستان دشتی ضروری است و امسال سطح زیر کشت محصول گوجه فرنگی در سطح شهرستان با کاهش 10 درصدی به میزان سه هزار هکتار پیش بینی شده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: استان بوشهر دارای ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی است که یکی از این ظرفیت ها مربوط به گوجه فرنگی است و استان بوشهر به عنوان قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل کشور شناخته می شود.

شهرستان دشتی به عنوان یکی از قطب های کشاورزی استان بوشهر نقش مهمی در تولید برخی از محصولات از جمله گوجه فرنگی دارد و تعداد زیادی از کشاورزان شهرستان در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

طی سال های گذشته همواره یکی از دغدغه های اصلی کشاورزان، فروش محصول بوده و در زمان برداشت محصول با انبوهی از تولید روبرو می شوند که نرخ خرید از کشاورزان گاهاً هزینه های تولید را هم تأمین نمی کند.

به همین دلیل اجرای طرح هایی همچون الگوی کشت می تواند نقش مهمی در تنظیم بازار داشته باشد چراکه اجرای الگوی کشت مناسب، امنیت غذایی و پایداری تولید را تضمین می کند.

اجرای الگوی کشت مناسب برای حفاظت منابع پایه و افزایش بهره وری عوامل تولید امری ضروری است و به همین دلیل رعایت این الگو یک ضرورت محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح الگوی کشت در دشتی/ کشاورزان به سمت کشت های کم آب بر بروند

اصلاح الگوی کشت در دشتی/ کشاورزان به سمت کشت های کم آب بر بروند