مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 12:152023-06-11پزشكي

غربالگری کم کاری تیرویید برای 4100 نوزاد در دشتستان انجام شد


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: غربالگری کم کاری تیرویید برای چهار هزار و 100 نوزاد در دشتستان انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ماریا خویش دوست صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی یک سال گذشته برای چهار هزار و 100 نوزاد غربالگری بیماری های کم کاری تیرویید نوزادی و پی کیو انجام گرفته است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان افزود: بعضی از بیماری ها در بدو تولد هیچ علامت بالینی ندارند ولی در صورت تشخیص به موقع در روزهای اولیه زندگی به طور مؤثر قابل درمان هستند.

خویش دوست خاطرنشان کرد: در حال حاضر با غربالگری نوزادان، شناسایی بیماران و درمان مناسب آنان می توان از عوارض جدی این بیماری ها پیشگیری و ضریب هوشی طبیعی نوزاد را حفظ کرد.

تشخیص و درمان به موقع کارشناس واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز تصریح کرد: در استان بوشهر، غربالگری بیماری هایی مانند کم کاری تیرویید نوزادی و پی کیو در مراکز خدمات جامع سلامت انجام می شود و با تشخیص و درمان به موقع از عوارض جدی این بیماری ها پیشگیری می شود.

عصمت دهقانی در خصوص کم کاری تیرویید نوزادی و عوارض آن گفت: به کمبود هورمون تیروکسین در بدن نوزاد به هر علتی بیماری کم کاری تیرویید نوزادان گفته می شود و این بیماری در بدو تولد معمولاً علا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری کم کاری تیرویید برای 4100 نوزاد در دشتستان انجام شد

غربالگری کم کاری تیرویید برای 4100 نوزاد در دشتستان انجام شد