مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 08:302023-06-09اجتماعي

تاثیر بارش های اخیر در حوضه های آبریز کشور چطور بوده؟


برای پیش و تحلیل جوی دقیق، سازمان هواشناسی علاوه بر نیروی انسانی آموزش دیده، نیازمند تجهیزاتی است که باید آنها را بروز رسانی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رییس مرکز ملی خشکسالی سازمان هواشناسی و همچنین سخنگوی صنعت آب با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به پرسش ها درخصوص آخرین وضع بارش ها و تاثیر آن در حوضه های آبریز کشور پاسخ دادند.

بارش ها و تاثیر آن در حوضه های آبریز کشور سوال: همانطور که رییس سازمان هواشناسی به آن اشاره کرده، ما به پیش بینی های دقیق یکسری ابزار ها لازم داریم الان ما آن ابزار ها را جهت پیش بینی های دقیق و کم شدن هشدار ها چقدر در اختیار داریم؟ احد وظیفه رییس مرکز ملی خشکسالی سازمان هواشناسی: برای پیش بینی های دقیق و نقطه ای یا به عبارتی در مقیاس کوچک مهم ترین ابزاری که از نظر دیدبانی مورد استفاده قرار می گیرد رادار هواشناسی است که سلول ابر را مشخصاً نشان می دهد، جهت حرکت ابر، شدت بارندگی می توان با دقت بالا در مقیاس منطقه ای تخمین بزنیم، بنابراین هشدار های کوتاه مدت در محدوده ساعت حتی یکی دو ساعت صادر می شود و برای برخی از پدیده ها چنین هشدار هایی لازم است، اما وقتی که با پدیده ها و سیستم هایی با مقیاس بزرگتری مواجه هستیم پیش بینی های عددی که عمدتا برای پیش بینی ها مورد استفاده قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر بارش های اخیر در حوضه های آبریز کشور چطور بوده؟

تاثیر بارش های اخیر در حوضه های آبریز کشور چطور بوده؟