مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 16:052023-06-13اقتصادي

خراسان رضوی 20 گونه گیاهان دارویی مرتعی را تولید می کند


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی 35 گونه زراعی و 20 گونه گیاهان دارویی مرتعی را پرورش و تولید می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، غلامحسین ساربان اظهار کرد: خراسان رضوی 35 گونه زراعی و 20 گونه گیاهان دارویی مرتعی را پرورش و تولید می کند که زیره سبز با سطح بیش از 17 هزار هکتار دارنده بیشترین درصد زیر کشت و به تبع آن تولید گیاهان دارویی استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: گیاهان دارویی علاوه بر تامین نیاز داخل در زمینه صادرات نیز می توانند ارزآوری بالایی را از آن خود کنند و امید است که در این راستا در جهت افزایش کمیت و کیفیت تولید پیش برویم.

وی گفت: این استان با در اختیار داشتن 37 درصد سطح زیر کشت گونه های مختلف گیاهان دارویی کشور دارنده رتبه نخست در میان استانهاست.

ساربان ادامه داد: خراسان رضوی دارنده 23 هزار و 374 هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی است که متأسفانه امسال دچار خشکسالی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: در سال زراعی گذشته بیش از 46 هزار و 619 تن انواع گیاهان دارویی به صورت خشک در استان تولید شد که امسال با توجه به وقوع خشکسالی بی سابقه پیش بینی کاهش در این زمینه داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان رضوی 20 گونه گیاهان دارویی مرتعی را تولید می کند

خراسان رضوی 20 گونه گیاهان دارویی مرتعی را تولید می کند