مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 12:562023-06-14ورزشي

روایت ثبت رکورد فتح «اورست» و «لوتسه» در 24 ساعت توسط کوهنورد قمی


«روح الله کاظمی » کوهنورد قمی توانست با فتح قله های«اورست» و «لوتسه» طی 24 ساعت رکود تازه ای در کشور را به نام خود ثبت کند.

- قم- روح الله کاظمی کوهنورد قمی توانست با فتح قله های اورست و لوتسه طی 24 ساعت رکود تازه ای در کشور را به نام خود ثبت کند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- مهدی بخشی سورکی: اورست را به عنوان بام دنیا می شناسند، قله ای با 8848 متر ارتفاع، بلندترین کوه جهان که جزو رشته کوه هیمالیاست و در کشور نپال قرار دارد.

هر ساله کوهنوردانی از سراسر دنیا به صف می شوند تا شانس خود را برای فتح آن امتحان کنند و البته برخی ها هم در این مسیر پرچالش و پرخطر که با ریزش بهمن و طوفان های سخت و طاقت فرسا و کمبود اکسیژن همراه است و دمای آن در برخی از اوقات به منفی 60 درجه نیز می رسد جان خود را از دست می دهند.

آنان که رشته کوهنوردی را به عنوان ورزش حرفه ای دنبال می کند، هدف نهایی آنها رسیدن به اورست است و می گویند فتح این قله به دلیل سختی های بسیاری که به همراه دارد؛ به اندازه کسب مدال طلای المپیک ارزشمند است.

در اولین ساعت های روز سی ام اردیبهشت ماه امسال یکی از کوهنوردان قمی پایش به بام دنیا باز شد، روح الله کاظمی که در حرفه وکالت فعالیت دارد توانست پرچم جمهوری اسلامی را در این نقطه به اهتزاز دربیاورد و افتخار آفرینی کند برای ایران و البته شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت ثبت رکورد فتح «اورست» و «لوتسه» در 24 ساعت توسط کوهنورد قمی

روایت ثبت رکورد فتح «اورست» و «لوتسه» در 24 ساعت توسط کوهنورد قمی