مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 13:032023-06-20اقتصادي

تنش آبی تابستانی در 20 شهر و 400 روستای استان فارس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، علی جان صادق پور در نشست خبری که به مناسبت هفته صرفه جویی برگزار شد، ضمن یادآوری اینکه تامین آب شرب یک چالش جهانی به شمار می رود و مختص ایران نیست، تغییرات اقلیمی و سطح و پراکندگی بارندگی ها، بروز و تداوم خشکسالی، مصارف نامتعارف و افزایش سطح دسترسی به آب را از عوامل مهم این چالش دانست.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته صرفه جویی در مصرف آب ایران، تغییر اقلیم و مسئولیت پذیری تعیین و هر روز هفته یک نام گرفته است، گفت: زمان هفته صرفه جویی امسال، تغییر کرد و به جای هفته اول تیرماه، از 26 خرداد تا اول تیر، به این موضوع اختصاص یافت.

مدیرعامل آبفا فارس بیان کرد: امروز خشکسالی دیگر به عنوان یک پدیده زودگذر تلقی نمی شود و به نوعی جزو اقلیم ایران و استان فارس شده است و راهی جز سازگاری با آن نداریم و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که شرایط موجود را به نفع خودمان تغییر دهیم.

بارش بالاتر از میانگین 30 ساله در برخی نقاط فارس صادق پور افزود: در سال زارعی جاری در بخش هایی از غرب فارس شاهد بارش حتی بالاتر از میانگین 30 ساله بودیم و در عین در برخی نقاط استان بارش کمی ثبت شد که این تغییر اقلیم را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش آبی تابستانی در 20 شهر و 400 روستای استان فارس

تنش آبی تابستانی در 20 شهر و 400 روستای استان فارس