مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 18:252023-06-14اقتصادي

هدفگذاری احیای 100 هزار هکتار از عرصه های بیابانی در سال جاری


مدیرکل امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: 85 هزار هکتار از عرصه های بیابانی سال 1400 احیا شد و احیای 100 هزار هکتار نیز برای سال جاری در دستور کار قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، وحید جعفریان عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: سالانه یک میلیون هکتار به سطح عرصه های بیابانی کشور افزوده می شود و بیابانزایی و تخریب سرزمین ها در کشور سالانه از میانگین جهانی آن بیشتر است.

مدیرکل امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره با اینکه نحوه مدیریت آب، کشاورزی، آمایش سرزمین نقش مهمی در توسعه بیابان در کشور به همراه دارد، گفت: در راستای مقابله با بیابانزایی نسخه ها، اقدامات پیشگیرانه، مدیریتی و سازگاری با ارائه شده است.

وی افزود: 30 میلیون هکتار عرصه بیابانی تحت تأثیر فرسایش در کشور وجود دارد که در صورت عبور راه آهن، جاده و تأسیسات ساختمانی آنها را تحت تأثیر قرار داده و خساراتی را به این زیرساخت ها وارد می کند.

جعفریان ادامه داد: 14 میلیون هکتار از مجموع این عرصه ها را کانون بحرانی فرسایش بادی تشکیل می دهد.

وی بیان کرد: روز مقابله با بیابانزایی امسال با نام نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین نامگذاری شده و شعار امسال به مهمترین و اثرگذارترین قشر جامعه، یعنی زنان اختصاص داده شده چرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدفگذاری احیای 100 هزار هکتار از عرصه های بیابانی در سال جاری

هدفگذاری احیای 100 هزار هکتار از عرصه های بیابانی در سال جاری