مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 09:052023-06-19اقتصادي

لزوم ایجاد و توسعه مراکز اقامتی در کنار خانه های صنایع دستی


معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر لزوم توسعه مراکز اقامتی، رفاهی و گردشگری در اطراف خانه های صنایع دستی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مریم جلالی در سخنانی، اظهار داشت: اگر به خانه های صنایع دستی کاربری انتفاعی مانند کافی شاپ و واحد اقامتی بدهیم قابلیت بومگردی را نیز پوشش می دهند.

وی اظهار کرد: خانه های صنایع دستی محل نوآوری و نقطه توسعه صنعت گردشگری هستند لذا نباید فقط نگاه تک وجهی داشت و فقط روی تولید یا فقط فروش متمرکز شد بلکه شایسته است در توسعه و تجهیز این قبیل خانه ها نگاه چند وجهی یعنی تولید، عرضه و نمایش و بعد فروش داشت.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، بیان داشت: به عنوان مثال طی تحقیقاتی که در بازار نقش جهان انجام شد، غرفه هایی که تولید همزمان داشتند، فروش بیشتری داشتند چون گردشگر دوست دارد نحوه چگونگی تولید این صنایع دستی را ببیند و بعد راغب به خرید می شود.

جلالی، ادامه داد: حتی در گام بعد نباید سریعاً از این خانه ها گذر کرد بلکه باید به فکر توسعه مراکز اقامتی، رفاهی و گردشگری در اطراف این خانه ها باشیم زیرا گردشگری که خانه استاد و شاگردی این صنعت را می بیند برای ساعات و گاه روزهایی نیاز به اقامت و استراحت در کنار این خانه ها را دارد لذا اخذ مجوز بومگردی در کنار بازارچه صنایع دستی و حت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم ایجاد و توسعه مراکز اقامتی در کنار خانه های صنایع دستی

لزوم ایجاد و توسعه مراکز اقامتی در کنار خانه های صنایع دستی