مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 18:202023-05-31بين الملل

چرا پیمان دفاعی واشنگتن-ریاض به تقویت روابط امنیتی منجر نشده است؟


یک رسانه آمریکایی در مطلبی به بررسی دلایل عدم تقویت روابط امنیتی میان عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا در نتیجه امضای پیمان دفاعی میان دو کشور پرداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، وبگاه آمریکایی War on the Rocks در مطلبی دلایل عدم تقویت روابط امنیتی میان عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا را حتی در صورت امضای پیمان دفاعی میان این دو کشور، مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

این وبگاه آمریکایی در مطلب خود نوشت: پس از چندین سال تنش، رهبران دو کشور از تمایل خود به برقراری روابط قوی تر میان دو طرف سخن گفته اند؛ اما تقویت روابط میان واشنگتن و ریاض، نیازمند اراده سیاسی دو کشور و اتخاذ راهبردهای قابل اجرا از سوی دو طرف است.

این وبگاه آمریکایی ادعا کرد: نقشه راهی که دو طرف ترسیم کرده اند، حاوی عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و اسراییل در مقابل بررسی درخواست ریاض مبنی بر امضای پیمان دفاعی میان عربستان و آمریکا و همچنین حمایت از برنامه صلح آمیز هسته ای عربستان، از سوی آمریکا است.

بر اساس مطلبی که این رسانه آمریکایی منتشر کرده است، دولت بایدن در 6 یا 7 ماه آتی و پیش از اوج گرفتن کمپین های انتخاباتی، به سوی انجام تمام یا بخشی از این قرارداد گام خواهد برداشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا پیمان دفاعی واشنگتن-ریاض به تقویت روابط امنیتی منجر نشده است؟

چرا پیمان دفاعی واشنگتن-ریاض به تقویت روابط امنیتی منجر نشده است؟