مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 10:502023-06-19اقتصادي

رییس کل گمرک: مشکلی برای ترخیص 90 درصدی داروهای مانده در انبارهای گمرکات نداریم


رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از فراهم شدن امکان ترخیص 90 درصدی داروهای وارداتی حتی در صورت نداشتن ثبت سفارش واردات خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمد رضوانی فر رییس کل گمرک ایران در نشست علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی با موضوع گزارش کمیسیون بهداشت در خصوص کمبود دارو اظهار داشت: حقوق ورودی گمرکی دارو از چهار به یک درصد و مالیات بر ارزش افزوده نیز به یک درصد کاهش یافته و ترخیص های دارویی بر مبنای یک درصد بوده است لذا مجموعه ای از تسهیلگری ها برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ترخیص داروهای وارداتی به صورت 90 درصدی انجام می شود، افزود: اگر فرآیند ثبت سفارش واردات دارو مشکل داشته باشد باز هم ترخیص 90 درصدی آنها انجام خواهد شد.

رضوانی فر ادامه داد: ارائه ضمانت های دارویی به گمرکات اجرایی الزامی شده و با دستور رییس مجلس شورای اسلامی رقم ضمانت نامه نیز برای ترخیص از 500 به 200 میلیون تومان کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: همچنین ارائه ضمانت نامه به جای مالیات بر ارزش افزوده الزامی شده و در زمان حاضر اگر شرکت های وارد کننده دارو به جای مالیات بر ارزش افزوده ضمانت نامه بانکی پرداخت کنند داروهای آنها ترخیص می شود همچنین تا سقف 500 میلیون دلار ملزومات دارویی با کپی اسناد ترخیص خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس کل گمرک: مشکلی برای ترخیص 90 درصدی داروهای مانده در انبارهای گمرکات نداریم

رییس کل گمرک: مشکلی برای ترخیص 90 درصدی داروهای مانده در انبارهای گمرکات نداریم