مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 17:452023-05-30اقتصادي

صادرات 13 میلیارد دلاری ایران به کشورهای عضو اکو در سال 1401


در سال 1401 مبادله تجاری ایران با کشورهای عضو اکو 20 میلیارد و 500 میلیون دلار از مجموع کل تجارت کشور بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از گمرک ایران، محمد رضوانی فر، معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک ایران در دیدار با خسرو ناظری، دبیرکل اکو گفت: در این مدت میزان صادرات ایران به کشورهای عضو اکو 13 میلیارد دلار و واردات از کشورهای اکو به 7 میلیارد و 500 میلیون دلار رسید.

رضوانی فر با اشاره به ظرفیت کشورهای عضو اکو در زمینه های مختلف ازجمله ریلی و زمینی و مرزهای مشترک و وسعت سرزمینی و جمعیتی، میزان حجم مبادلات تجاری بین اعضای اکو باید بیش از این باشد، افزود: گمرک ایران آمادگی کامل دارد تا برای تحقق اهداف پیش بینی شده کشورهای عضو اکو بر اساس موافقتنامه اکو همکاری های لازم را در افزایش حجم مبادلات تجاری و ترانزیتی داشته باشد.

معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک ایران توسعه ترانزیت و افزایش میزان حجم کالاهای ترانزیتی از کشورهای عضو اکو را از دیگر مواردی دانست که اعضای اکو قادرند با بهره گیری از این پتانسیل نسبت به تسهیل، تسریع و افزایش حجم تراتزیت اقدام کنند.

وی گفت: ایران با کشورهای عضو اکو موافقت نامه و تفاهم نامه مشترک گمرکی متعددی دارد و برای اینکه این توافقت نامه هم راستا با مفاد موافقتنامه اکو عملیاتی و اجرایی گردد، پیشنهاد می گردد موا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 13 میلیارد دلاری ایران به کشورهای عضو اکو در سال 1401

صادرات 13 میلیارد دلاری ایران به کشورهای عضو اکو در سال 1401