مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 08:202023-06-20پزشكي

اجرای برنامه ملی پیشگیری از تنبلی چشم در 88 پایگاه هرمزگان


مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان گفت: در سال گذشته، با اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم، از بروز تنبلی چشم و خطر نابینایی در بزرگسالی در 195 کودک دارای اختلال تنبلی چشم پیشگیری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان صبح امروز در یک گفت و گوی رسانه ای با اشاره به اینکه زیر5 سالگی زمان طلایی غربالگری چشم کودکان محسوب می شود، افزود: در این برنامه کودکان سه تا شش سال برای جلوگیری از ابتلا به تنبلی چشم و اختلالات بینایی در برخی خانه های بهداشت، مراکز مثبت زندگی، مهدهای کودک و مراکز بهزیستی در شهرستانها مورد سنجش قرار می گیرند.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه اجرای برنامه اذعان داشت: غربالگری بینایی در سه سطح غربال، تشخیص و مداخله انجام می شود که در سطح غربال، کارشناسان آموزش دیده با استفاده از ابزار E چارت و دستگاه غربالگری به این کار می پردازند و اگر کودک دارای اختلال شناخته شود به سطح دو اپتومتریست ارجاع داده می شوند.

اپتومتریست ها پس از انجام معاینه لازم در صورت نیاز با تجویز عینک نسبت به اصلاح اختلال بینایی اقدام می کنند و یا جهت تشخیص نهایی و انجام مداخلات به چشم پزشک ارجاع داده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای برنامه ملی پیشگیری از تنبلی چشم در 88 پایگاه هرمزگان

اجرای برنامه ملی پیشگیری از تنبلی چشم در 88 پایگاه هرمزگان