مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 16:202023-06-08اقتصادي

شمار صنایع آلاینده مازندران 40 درصد کاهش یافته است


مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: شمار صنایع آلاینده استان با کاهش 40 درصدی به 49 واحد رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عطاء الله کاویان، عصر پنجشنبه در همایش صنعت، معدن و محیط زیست با اشاره به شعار جهانی محیط زیست، دردسر جدید بشری را مسئله پلاستیک ها عنوان کرد و گفت: هنوز دانش بشری به مرحله ای نرسیده است که برای همه پلاستیک ها جایگزینی داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، با بیان اینکه سالانه در کشور حدود 200 هزار تن پلاستیک تولید می شود، گفت: بسیاری از کشورها قوانین سختگیرانه ای در حوزه تولید، توزیع و مصرف پلاستیک ها دارند و در سال 1401 نیز در هیئت دولت مصوب شد که تنها در میوه فروشی ها توزیع رایگان پلاستیک خواهیم داشت و در دیگر موارد باید جایگزین هایی داشت.

وی با اشاره به آب بر بودن و مصرف انرژی زیاد در تولید کیسه های پارچه ای، گفت: کیسه های پارچه ای هم اگر بخواهد تعداد دفعات استفاده از آن کم باشد، همان بهتر که از پلاستیک استفاده شود، چراکه 110 بار استفاده از کیسه پارچه ای معادل استفاده چهار بار از یک کیسه پلاستیکی است.

این مسئول با بیان اینکه هدف ما این نیست تا به صنایع استان، مشکلاتی علاوه بر چالش هایی که با آن مواجه هستند، اضافه کنیم، افزود: اما ما در راستای حفظ محیط زیست رسالت داریم و اولویت اول ما است و البته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمار صنایع آلاینده مازندران 40 درصد کاهش یافته است

شمار صنایع آلاینده مازندران 40 درصد کاهش یافته است