مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 10:252023-06-05اقتصادي

گاوخونی از حقابه زاینده رود محروم شد/تشدید فرونشست دشت های اصفهان


1402 جدول منابع و مصارف حوضه آبریز زاینده رود در حالی ابلاغ شده که نیاز آبی پهنه 47 هزار هکتاری تالاب بین المللی گاوخونی نادیده گرفته شد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها- ندا سپاهی: برپایه آمار سازمان هواشناسی از ابتدای سال آبی (مهرماه 1401) تاکنون یکهزار و 500 میلیمتر در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده رود بارندگی ثبت شده و در سایر زیر حوضه ها و رودخانه هایی که به زاینده رود می ریزند بویژه در غرب و جنوب استان نیز بارش ها مطلوب و حتی بالاتر از میانگین دوره بلند مدت بوده است.

سهم صفر گاوخونی از آورد رودخانه زاینده رود با وجود این وزارت نیرو جدول منابع و مصارف این سال پربارش آبی را پس از گذشت 9 ماه در حالی تدوین و ابلاغ کرد که سهم تالاب بین المللی گاوخونی بعنوان حقابه دار اصلی حوضه زاینده رود از بیش از یک میلیارد و یکصد میلیون مترمکعب آورد پیش بینی شده در این سال، صفر است.

طبق آنچه که در جدول منابع و مصارف حوضه آبریز زاینده رود در سال آبی کنونی برای محیط زیست در نظر گرفته شده 63 میلیون مترمکعب آب تحت عنوان پایدار سازی جریان رودخانه است که برابر با میزان تخصیص سال آبی گذشته 1400- 1401 با میزان بارش کمتر بوده اما در عمل آبی جز سیلاب به سمت گاوخونی رهاسازی نشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاوخونی از حقابه زاینده رود محروم شد/تشدید فرونشست دشت های اصفهان

گاوخونی از حقابه زاینده رود محروم شد/تشدید فرونشست دشت های اصفهان