مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 08:402023-06-18بين الملل

اخطار ایران جواب داد؛ طالبان کوتاه آمد


موافقت حاکمان فعلی افغانستان در موافقت برای بازدید متخصصان ایرانی از سد کجکی نشان داد که دیپلماسی ایران موفق عمل کرده است.

درواقع طالبان به خوبی می داند ایران بازیگر موثری در منطقه است و با توجه به این که هنوز آنان به رسمیت شناخته نشده اند، - هر اقدامی برای چالش در منطقه به ضرر خودشان خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیش از یک ماه از چالش و تنش آبی میان ایران و افغانستان بر سر حقآبه هیرمند می گذرد، در این مدت گفت وگوهای زیادی میان مقامات دو کشور انجام شده و بعضا نیز طرفین به صورت رسانه ای درخواست های خود را مطرح کرده اند.

حاکمان فعلی افغانستان با این که بارها در اظهارات خود تاکید کردند که پایبند به معاهده هیرمند طبق توافق سال 1351 هستند اما این لفاظی ها در ظاهر بود و هیچ گاه حاضر به اجرای تعهدات نبودند، گرچه به نظر می رسد این مقوله نه فقط مربوط به دوره فعلی حاکمان در افغانستان بوده بلکه در دوره های گذشته نیز چنین بوده است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان در سفر به سیستان و بلوچستان با اشاره به سابقه تاریخی و توافقات و معاهدات ایران و افغانستان درباره حقابه هیرمند تاکید کرد: می خواهم به حاکمان افغانستان عرض کنم که این سخن بنده را مطلب عادی تلقی نکنند، بسیار جدی بگیرند؛ به مسئولان و حاکمان افغانستان اخطار می کنم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخطار ایران جواب داد؛ طالبان کوتاه آمد

اخطار ایران جواب داد؛ طالبان کوتاه آمد