مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 10:402023-06-17سياسي

حضور ایران در آمریکای لاتین برای هر دو طرف سودمند است


یک تحلیلگر مسائل آمریکای لاتین گفت: حضور ایران در آمریکای لاتین برای هر دو طرف سودمند است، زیرا ایران و این کشورها می توانند با تهاتر کالا، اقلام مورد نیاز یکدیگر را تامین کنند.

- ایسنا/خراسان رضوی یک تحلیلگر مسائل آمریکای لاتین گفت: حضور ایران در آمریکای لاتین برای هر دو طرف سودمند است، زیرا ایران و این کشورها می توانند با تهاتر کالا، اقلام مورد نیاز یکدیگر را تامین کنند.

هادی اعلمی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به سفر رییس جمهور به آمریکای لاتین، اظهار کرد: در این سفر تفاهم نامه هایی با سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا امضا شد که البته چگونگی اجرای آن ها بستگی به متغیرهای گوناگون دارد.

مثلا باید بررسی شود که مبادلات بین دو کشور قرار است با کدام ارز انجام شود یا اگر قرار است تعاملات به صورت تهاتر کالا باشد، باید نحوه آن مشخص شود.

پس از اجرایی شدن تفاهم نامه ها و تعیین سازوکارها، به طور دقیق آورده های آن ها مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه روابط با آمریکای لاتین نباید محدود به سه کشور شود، افزود: هرچند ما به لحاظ سیاسی با کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا مشابهت های زیادی داریم و همین موضوع تعاملات با این کشورها را مهم ساخته است، اما ارتباط با این ها کافی نیست و گسترش تعاملات با کشورهایی نظیر مکزیک، برزیل، شیلی، کلمبیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور ایران در آمریکای لاتین برای هر دو طرف سودمند است

حضور ایران در آمریکای لاتین برای هر دو طرف سودمند است