مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 12:402023-05-28اقتصادي

تولید نخود در اراضی دیم باید 2 برابر شود


رییس شورای ملی نخود معتقد است، باید تولید این محصول در اراضی دیم به دو برابر افزایش یابد و به تولید هزار کیلو در هکتار برسیم.

- ایسنا/کرمانشاه رییس شورای ملی نخود معتقد است، باید تولید این محصول در اراضی دیم به دو برابر افزایش یابد و به تولید هزار کیلو در هکتار برسیم.

ناصر مرادی در اولین جشواره تخصصی نخود که امروز (هفتم خرداد) در کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه نخود تا سال های گذشته محصولی مظلوم بود که به نسبت سایر محصولات کشاورزی چندان مورد توجه و حمایت قرار نگرفته بود، گفت: از آنجایی که کرمانشاه یکی از قطب های نخود کشور محسوب می شود، با پیگیری اتاق بازرگانی، شورای ملی نخود را در سال 1391 راه اندازی کردیم تا صدای رسای این محصول باشد.

وی تشکیل این شورا را سرآغاز اقداماتی مثبت برای محصول نخود دانست و افزود: یکی از مشکلاتی که همیشه درباره محصول نخود داشتیم قیمت پایین آن بود که خوشبختانه اکنون عادلانه شده است.

رییس شورای ملی نخود تمرکز بر بخش تجارت و بازرگانی این محصول را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد که باعث شد بعد از چند سال ممنوعیت صادرات این محصول برداشته شود.

مرادی با اشاره به اینکه در کنار تمرکز بر تجارت نخود، معیشت کشاورزان را نیز در نظر گرفتیم، عنوان کرد: هدف اصلی ما افزایش راندمان و مکانیزه کردن تولید نخود بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نخود در اراضی دیم باید 2 برابر شود

تولید نخود در اراضی دیم باید 2 برابر شود