مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 12:152023-05-28پزشكي

چگونه با تحرک بدنی از بروز عوارض دیابت پیشگیری کنیم؟


رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه زندگی کم تحرک شهری و مصرف غذاهای ناسالم می تواند زمینه ساز ابتلا به دیابت باشد، - ایسنا/خوزستان رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه زندگی کم تحرک شهری و مصرف غذاهای ناسالم می تواند زمینه ساز ابتلا به دیابت باشد، توصیه هایی برای داشتن تحرک کافی ارائه داد.

دکتر سیما اورنگ در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای پویش اطلاع رسانی در مورد دیابت از 6 تا 12 خردادماه، در خصوص ارتباط نداشتن تحرک فیزیکی و دیابت اظهار کرد: دیابت شیرین بیماری شایعی است که با نشانه های پر ادراری، پر نوشی و کاهش وزن شناخته می شود.

وی با بیان اینکه زندگی کم تحرک شهری و مصرف غذاهای ناسالم می تواند زمینه ساز ابتلا به این بیماری باشد، افزود: بیماران مبتلا به دیابت و افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری با تغییر در شیوه زندگی می توانند زندگی سالمی را تجربه کنند و با افزایش اطلاعات و مهارت و انجام خودمراقبتی روزانه از بروز عوارض بیماری پیشگیری کنند.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان گفت: تحرک فیزیکی و ورزش نقش بسیار مهمی در حفظ و بهبود سلامت بیماران مبتلا به دیابت و پیشگیری از عوارض متعدد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه با تحرک بدنی از بروز عوارض دیابت پیشگیری کنیم؟

چگونه با تحرک بدنی از بروز عوارض دیابت پیشگیری کنیم؟