مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 12:252023-06-03اقتصادي

کاهش فعالیت تعداد کمباین های مهاجر در خراسان شمالی


رییس اداره فناوری های نوین و مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از کاهش فعالیت تعداد کمباین های مهاجر در این استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس اداره فناوری های نوین و مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از کاهش فعالیت تعداد کمباین های مهاجر در این استان خبر داد.

سید مجید بهشتی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه خشکسالی و کاهش بارندگی های شدید موجب شد تا بخشی از دیم زارهای استان که کشت شده بودند، از بین روند به همین علت تعداد کمباین کمتری برای برداشت گندم وارد استان می شوند.

وی گفت: در سال های گذشته 350 تا 400 دستگاه کمباین از سایر استان ها برای برداشت گندم وارد این استان می شدند که پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به کمتر از 200 دستگاه برسد.

بهشتی افزود: علاوه بر آن 60 دستگاه کمباین نیز متعلق به خراسان شمالی است که از آن ها نیز در زمان برداشت گندم استفاده می شود.

وی در ارتباط با فرسودگی کمباین ها نیز بیان کرد: حداقل 47 درصد از کمباین های این استان فرسوده هستند و میزان ریزش گندم در آن ها تا حدود 8 درصد است.

به گفته این مقام مسئول سن فرسودگی کمباین ها 13 سال به بالا است.

وی در ارتباط با خرید و ورود کمباین های جدید نیز گفت: دو دستگاه کمباین جدید وارد استان شده است و 8 تا 9 دستگاه دیگر نیز تقاضا داده شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش فعالیت تعداد کمباین های مهاجر در خراسان شمالی

کاهش فعالیت تعداد کمباین های مهاجر در خراسان شمالی