مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 10:052023-05-30اجتماعي

عوامل شکل گیری استرس شب امتحان و راهکارهای غلبه بر آن


کارشناس ارشد و مدرس مشاوره و روانشناسی در دانشگاه شهرکرد گفت: از جمله عوامل فردی که در دانش آموزان ایجاد استرس می کند، می توان به تفکرات منفی در مورد خود یا توانایی های خود اشاره داشت که ممکن است دانش آموز با آن مواجه شود.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری کارشناس ارشد و مدرس مشاوره و روانشناسی در دانشگاه شهرکرد گفت: از جمله عوامل فردی که در دانش آموزان ایجاد استرس می کند، می توان به تفکرات منفی در مورد خود یا توانایی های خود اشاره داشت که ممکن است دانش آموز با آن مواجه شود.

سوگل فعال در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه استرس دانش آموزان در فصل امتحانات امری معمول اما لزوماً یک پدیده منفی نیست، اظهار کرد: هر فردی برای بقا، موفقیت و زندگی سالم به میزان متوسطی از استرس نیاز دارد و اگر استرس نداشته باشیم، چه بسا امکان دارد در انجام کارها و امور روزمره گرفتار تعلل و بی مسئولیتی شویم.

وی ادامه داد: معلمان معمولاً در ایام امتحانات با جملاتی نظیر من درس هایم را می خوانم اما یاد نمی گیرم یا من درس هایم را می خوانم اما موقع امتحان همه مطالب را فراموش می کنم از سوی دانش آموزان روبرو می شوند که این جملات و نظیر اینها گویای میزان استرس بالای دانش آموز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل شکل گیری استرس شب امتحان و راهکارهای غلبه بر آن

عوامل شکل گیری استرس شب امتحان و راهکارهای غلبه بر آن