مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 12:212023-06-19سياسي

بیش از 15 سال هیچ نیروی جدیدی در یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور به کار گرفته نشده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، سردار حسن مهری در سفر به استان فارس در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس گفت: در کشور با وجود 33 هزار اثر ثبت ملی و 27 اثر ثبت جهانی که شامل آثار ملموس و ناملموس می شود با کمبود نیروهای مراقب آثار مواجه هستیم.

وی افزود: استان فارس با توجه به وجود بیش از 3000 اثر ثبت ملی و 11 اثر ثبت شده در فهرست جهانی حداقل به 1000 نیروی مراقب برای حفاظت از این آثار مهم تاریخی، فرهنگی و عرصه و حریم بناها و محوطه ها نیاز دارد.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به برخی کم توجهی در دوره های گذشته به این حوزه مهم اظهار داشت: بیش از 15 سال است که در یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور هیچ نیروی جدیدی به کار گیری نشده است و این امر موجب بروز مشکلات در سایر استان ها شده و به غیراز چند استان در همه کشور مشکل کمبود نیرو داریم.

سردار مهری در ادامه گفت: اگر به این موضوع توجه نشود در سال های آینده با مشکلات کمبود جدی تر نیرو در این بخش مواجه خواهیم بود.

این مقام مسئول با اشاره به مأموریت های سخت نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به ویژه در مواجهه با قاچاق اشیای تاریخی فرهنگی افزود: در برخی مأموریت ها نیروی های ما، مانند نیروهای پلیس با کسانی که می خواهند به آثار فرهنگی خسارت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 15 سال هیچ نیروی جدیدی در یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور به کار گرفته نشده است

بیش از 15 سال هیچ نیروی جدیدی در یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور به کار گرفته نشده است