مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 08:552023-06-21اقتصادي

اخذ مالیات از خانه های خالی در همدان


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از اجرای طرح انصاف در همدان خبر داد و گفت: یکی از بندهای الزام به قانون این طرح اخذ مالیات از خانه های خالی است.

- سیدمجتبی حسینی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه طرح انصاف آماده اجرا شده است اظهار کرد: این طرح بر مبنای 6 بند با سه بند الزام قانونی و سه بند تشویقی تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه از دوم تیر ماه اجرا خواهد شد افزود: تعیین سقف افزایش اجاره بها تا 20 درصد اولین بند این طرح است که مصوبه هیأت وزیران را دارد، تغییر روش محاسبه کارمزد مشاوران املاک و  اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان یادآور شد: اگر واحد مسکونی اجاره داده نشود و خالی باشد سال اول 6 برابر مبلغ اجاره، سال دوم 12 برابر و سال سوم تا 18 برابر مبلغ اجاره ملک باید مالیات پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه به محض اجرای طرح انصاف این سه بند قانونی الزام خواهد شد گفت: تشخیص املاک خالی نیز مکانیزهای متفاوتی دارد از جمله استفاده از ابزارهای داده محور همچون بررسی قبوض انرژی مصرفی و خدماتی واحدهای مسکونی.

حسینی با بیان اینکه استثناهایی نیز در بحث خانه های خالی دیده شده است اظهار کرد: بندهای تشویقی نیز بخشودگی مالیاتی و عوارض شهرداری ویژه موجران منصف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخذ مالیات از خانه های خالی در همدان

اخذ مالیات از خانه های خالی در همدان