مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 14:152023-06-03بين الملل

سکته روابط صهیونیست ها و اعراب در دوره نتانیاهو


تحولات 5 ماهه نخست روی کار آمدن کابینه جدید رژیم صهیونیستی بر روابط این رژیم و اعراب تأثیر گذاشته است.

این روند نزولی احتمالا در دوره تصدی کابینه ائتلافی ادامه خواهد داشت، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- راهبرد معاصر نوشت: روابط میان رژیم صهیونیستی و جهان عرب در چند ماه نخست کابینه بنیامین نتانیاهو بدتر شده است.

تحرک در روابط رژیم صهیونیستی و اعراب که نتانیاهو با امضای توافقنامه آبراهام در سپتامبر 2020 آغاز کرد و در زمان  دولت نفتالی بنت و یییر لاپید سرعت گرفت،  از زمان روی کار آمدن کابینه جدید در اواخر دسامبر 2022 کاهش یافت.

نتانیاهو در ابتدا پس از تصدی پست نخست وزیری به دنبال ادامه دستاوردهای منطقه ای خود بود و حکام عرب خواهان همکاری با وی بودند، اما با توجه به سیاست های خشن و اظهارات تند اعضای کابینه اش، این روند به سرعت تغییر کرد و هشدارهای اعراب به رژیم صهیونیستی و محکومیت اقدامات آن به موضوعی تکراری تبدیل شد .

به موازات آن، با وجود اینکه همکاری های عملی ادامه داشت و تفاهمات قبلی پابرجا بود، اما دیدارهای میان مسؤولان و وزیران رژیم صهیونیستی و اعراب به طور فزاینده ای کاهش یافت.

نتانیاهو به دنبال تداوم همکاری منطقه ای درباره موضوعات منطقه ای مانند قبل، نتانیاهو همچنان خواهان توسعه بیشتر توافقنامه ابراهیم، دستیابی به توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکته روابط صهیونیست ها و اعراب در دوره نتانیاهو

سکته روابط صهیونیست ها و اعراب در دوره نتانیاهو