مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 10:252023-06-17سياسي

دستاورد های اقتصادی سفر رییسی به آمریکای لاتین / دور زدن تحریم ها بیخ گوش آمریکا


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله سید ابراهیم رییسی؛ رییس جمهور کشورمان صبح روز دوشنبه 22 خرداد، به دعوت رسمی «نیکولاس مادورو» رییس جمهور «ونزوئلا» تهران را به مقصد کاراکاس پایتخت این کشور ترک کرد.

- سفر رییس جمهور کشورمان به سه کشور آمریکای لاتین به امضای 35 سند همکاری و تفاهم نامه احیای ظرفیت های ایران در این منطقه انجامید که می تواند موجب دور زدن تحریم ها در بیخ گوش آمریکا شود و انفعال آمریکا و رژیم صهیونیستی را در پی داشت.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله سید ابراهیم رییسی؛ رییس جمهور کشورمان صبح روز دوشنبه 22 خرداد، به دعوت رسمی نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا تهران را به مقصد کاراکاس پایتخت این کشور ترک کرد.

در این سفر پنج روزه، رییسی به نیکاراگوئه و کوبا هم رفت و در مجموع 35 سند همکاری و تفاهم نامه بین ایران و سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا امضا شد.

هرچند سال ها قبل و در دولت های نهم و دهم روابط تهران- کاراکاس تعمیق و مراودات اقتصادی و سیاسی دو کشور به طور جدی فعال شد، اما نقطه عطف این روابط در دولت سیزدهم رقم خورد.

دقیقا یک سال قبل و در جریان سفر مادورو به تهران یک سند 20 ساله جامع برای گسترش روابط ایران و ونزوئلا امضا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاورد های اقتصادی سفر رییسی به آمریکای لاتین / دور زدن تحریم ها بیخ گوش آمریکا

دستاورد های اقتصادی سفر رییسی به آمریکای لاتین / دور زدن تحریم ها بیخ گوش آمریکا