مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 19:152023-06-16سياسي

تولد نظم نوین جهانی؛ بازی مقتدرانه ایران در قلبِ حیاط خلوت آمریکا


با سفر رییس جمهور به ونزوئلا، نیکاراگوئه، و کوبا و امضای 35 سند همکاری این پرسش مطرح می شود که چگونه امپریالیسم و تحریم های یک جانبه، ایران و آمریکای لاتین را به سمت اتحادی راهبردی سوق داد.

- خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: از همان روزهای آغاز به کار دولت سیزدهم، این دولت با هدف متوازن سازی روابط خود، افزون بر بهبود و ترمیم روابط با کشورهای همسایه و منطقه، نیم نگاهی نیز به آمریکای لاتین داشت که از آن با عنوان حیاط خلوت آمریکا نام می برند.

از این رو در این مدت بارها شاهد تردد دیپلماتیک مقامات ایران و کشورهای مختلف این پهنه جغرافیایی بوده ایم.

در همین راستا، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری کشورمان برای سفر به کشورهای منطقه آمریکای لاتین از قبیل ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا، یکشنبه (22 خرداد 1402) عازم این این منطقه شد؛ سفری که می توان آن را در ادامه راهبرد تقویت محور لاتینی دولت تفسیر کرد.

هدف از این سفر پنج روزه، تقویت همکاری سیاسی، تجاری، صنعتی و علمی میان ایران و سه بازیگر آمریکای لاتین اعلام بود که با انعقاد و امضای تفاهم نامه های متعدد همکاری تحقق یافت.

35 سند همکاری؛ رهاورد سفر پنج روزه رییس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی روز دوشنبه (22 خرداد) در آغاز سفر پنج روزه خود به آمریکای لاتین وارد کشور ونزوئلا شد و مورد استقبال مق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولد نظم نوین جهانی؛ بازی مقتدرانه ایران در قلبِ حیاط خلوت آمریکا

تولد نظم نوین جهانی؛ بازی مقتدرانه ایران در قلبِ حیاط خلوت آمریکا