مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 08:202023-06-06اقتصادي

در غیاب سیاستگذاری مشخص؛ زنگ خطر جدی برای متولیان هوش مصنوعی در کشور


هوش مصنوعی به گفته خالقانش، اگر مدیریت نشود بسیار خطرناک تر از سایر فناوری هاست و به همین خاطر در بسیاری از کشورها یک زنگ خطر جدی را برای آن به صدا در آورده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، در چند سال اخیر شرکت های فعال در حوزه فناوری در رقابت با هم برای توسعه فناوری هوش مصنوعی متعلق به خود هستند و شرکت OpenAI توانسته است در این صنعت پیشتازی کند.

اما توسعه افسارگسیخته این فناوری با انتقادهای بسیار زیادی از سوی پژوهشگران و محققان این حوزه  مواجه شده است و بسیاری از کارشناسان فناوری هوش مصنوعی بر این باورند که توسعه بیش از حد این فناوری برای آینده بسیار خطرناک خواهد بود و ممکن است باعث به خطر افتادن زندگی انسان ها شود.

هفته های گذشته رشد سریع ربات هوش مصنوعی موسوم به چت جی پی تی باعث ایجاد نگرانی برای مجلس سنا آمریکا شد و این مجلس با برگزاری جلسه استماع، خواهان تعیین تکلیف برای آینده هوش مصنوعی شد.

در این جلسه حتی سم آلتمن مدیر عامل شرکت اپن ای آی  و خالق این ربات، از پتانسیل بسیار بالای هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرد و از دولت ها و مجلس سنای آمریکا خواستار قانون گذاری و کنترل استفاده از هوش مصنوعی شد.

از طرف دیگر اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده که در حال نوشتن پیش نویس قوانین جدید خود برای هوش مصنوعی است، اما از آنج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در غیاب سیاستگذاری مشخص؛ زنگ خطر جدی برای متولیان هوش مصنوعی در کشور

در غیاب سیاستگذاری مشخص؛ زنگ خطر جدی برای متولیان هوش مصنوعی در کشور