مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 13:512023-06-21اقتصادي

چوب حراج به دسترنج گوجه کاران استان فارس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، از آنسوی مزرعه  سبد به دوش در گرمای 45 درجه به سوی کامیونها روانه اند، با یک دست سبد را گرفته و با دست دیگرشان عرق از صورتشان میگیرند و دوباره تن به کار میدهند تا سفره شان خالی نماند.

  صاحب مزرعه آنسوتر، زیر کَپَر نشسته و با تکه چوبی مدام در حال شمارش و کم و زیاد کردن اعداد و ارقام است، انگار دخل و خرجش با هم نمیخواند و تمام محاسباتش قفل شده است.

با هزار امید 10 هکتار زمین زراعی خود را به زیر کشت گوجه فرنگی برده است، کِشتی که فقط برای هر هکتارش بین 250 تا  300 میلیون تومان هزینه کرده، اما حالا که فصل برداشت رسیده تمام محاسباتش به هم ریخته و حتی هزینه اولیه را هم نمیتواند جمع آوری کند.

  و اما ماجرا از آنجا شروع شد که مرزها بسته شد، وگرنه کشاورز که به امید صادرات، 20 هکتار از مزارع خود را به زیر کشت گوجه فرنگی برده بود، هیچگاه چنین ریسکی نمیکرد که مجبور شود چوب حَراج به حاصل دسَترنج شش ماهه خود بزند.

  نبود صنایع تبدیلی، بسته شدن مرزها ، تعطیلی صادرات و دیگر عوامل، باعث شده تا قیمت خرید گوجه فرنگی پایین تر از قیمت تمام شده آن باشد و همین موضوع صدای کشاورزان فارسی خصوصاً جنوب شرق استان را در آورده است، کشاورزانی که با متضرر شدن  و بر باد رفتن دسترنج شش ماهه خود نیازمند سیاستهای  حمایتی جدی از سوی دولت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چوب حراج به دسترنج گوجه کاران استان فارس

چوب حراج به دسترنج گوجه کاران استان فارس