مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 11:252023-06-16سياسي

ردادی: اغتشاشات سال های اخیر، امتداد فتنه 88 بود


عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه گفت: اصلاح طلبان که بسیاری از آنان هم سابقه انقلابی قابل قبولی داشتند، در ماجرای فتنه دچار فقدان عقلانیت سیاسی شدند و برخلاف مبانی خود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، در آستانه 29 خرداد و چهاردهمین سالگرد نماز جمعه تاریخی ای هستیم که رهبری سال 88 پس از انتخابات ریاست جمهوری ایراد نطقی داشتند و در آن به کسانی که در پی تشویش اذهان عمومی هستند، هشدار دادند.

یکی از مهم ترینِ سال های پس از انقلاب را باید سال 88 دانست و فتنه و درگیری هایی که در این سال رخ داد.

برای پاسخ گرفتن برخی سؤالاتِ جامعه شناختی و جریان شناختی با محسن ردادی، پژوهشگر حوزه انقلاب و نویسنده کتاب به گفت وگو نشستیم.

  فتنه 88 ، رهبر شورش های سال های اخیر وقایع 88 بزرگ ترین گسل اجتماعی در کشور را خلق کرد، به نظر شما مهم ترینِ این نشانه ها که حاکی از یک دوگانگی مهم بود چیست؟ وقایع سال 88 بزرگ ترین گسل اجتماعی برای جامعه پساانقلابی ما را ایجاد کرده و عوارض و آثاری داشت که تا الآن ادامه دارد.

در طول چهل و اندی سالِ پس از پیروزی انقلاب می توان ادعا کرد که فتنه سال 88 بیش ترین درگیری و ضربه را برای نظام کشور و طیف های جامعه داشت و بسیاری از وقایع سال های بعدی هم در ادامه آن بودند و هم از جهتی بسیار کوچک تر و محدودتر از آن.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردادی: اغتشاشات سال های اخیر، امتداد فتنه 88 بود

ردادی: اغتشاشات سال های اخیر، امتداد فتنه 88 بود