مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 10:002023-06-21فرهنگي

گرایش به سازهای غربی در موسیقی ایرانی!


موسیقی ایرانی، به عنوان هنری ریشه دار و اصیل شناخته می شود و اصفهان نیز یکی از قطب های موسیقی فاخر ملی است؛ اما با این وجود، گرایش و علاقه مندیِ بیشتر نسبت به سازهای غربی در مقایسه با سازهای ایرانی نشان می دهد که باید برای بازگشتِ این تغییر گرایش و ذائقه اقدام جدی صورت گیرد.

- ایسنا/اصفهان موسیقی ایرانی، به عنوان هنری ریشه دار و اصیل شناخته می شود و اصفهان نیز یکی از قطب های موسیقی فاخر ملی است؛ اما با این وجود، گرایش و علاقه مندیِ بیشتر نسبت به سازهای غربی در مقایسه با سازهای ایرانی نشان می دهد که باید برای بازگشتِ این تغییر گرایش و ذائقه اقدام جدی صورت گیرد.

از چالش های موسیقی ایرانی می توان به توجه بیش از پیش هنرجویان به سازهای غربی، حمایت بیشتر و بهتر رسانه ها از موسیقی پاپ نسبت به موسیقی ایرانی، محدودیت های اجرا و دریافت مجوز اشاره کرد.

این در حالی است که موسیقی ایرانی جاذبه های بسیار دارد و اصفهان نیز در زمینه موسیقی از شهرت ملی برخوردار است، به طوری که هنرمندانی همچون نایب اسدالله، سیدحسن کسایی، جلیل شهناز، حسین یاوری و بسیاری دیگر از این شهر برخاسته و سال ها در مکتب موسیقی ایرانی ساخته و پرداخته اند.

در گزارش پیش رو، با توجه به بررسی علت گرایش بیشتر جوانان و نوجوانان به سازهای غربی، ضمن ارائه دیدگاه های مدیران د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرایش به سازهای غربی در موسیقی ایرانی!

گرایش به سازهای غربی در موسیقی ایرانی!