مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 13:402023-06-20بين الملل

انتقاد عفو بین الملل از پاکستان بابت دستگیری «خودسرانه» پناهجویان افغان


گروه حقوق بشر عفو بین الملل امروز (سه شنبه) از دولت پاکستان خواسته تا آنچه را که دستگیری خودسرانه پناهجویان افغان شامل دارندگان ویزای پاکستان دانسته، - انتقاد عفو بین الملل از پاکستان بابت دستگیری خودسرانه پناهجویان افغان گروه حقوق بشر عفو بین الملل امروز (سه شنبه) از دولت پاکستان خواسته تا آنچه را که دستگیری خودسرانه پناهجویان افغان شامل دارندگان ویزای پاکستان دانسته، متوقف کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، میلیون ها افغان در جریان اشغالگری شوروی در سال های 1979 تا 1989 به پاکستان گریخته و یکی از بزرگترین جمعیت پناهجویان را در جهان تشکیل دادند.

بیش از 100 هزار افغان نیز در سراسر مرز به منظور جلوگیری از تحت پیگرد قرار گرفتن در افغانستان و پس از روی کار آمدن مجدد طالبان در اوت 2021 حضور دارند.

طالبان عفو عمومی اعلام و به افغان ها توصیه کرده تا کشورشان را ترک نکنند.

اکثریت پناهجویان افغان ساکن پاکستان می گویند، آنها در پردازش ویزای خود و نقل مکان به ایالات متحده و سایر کشورها با تاخیر مواجه هستند.

عفو بین الملل در بیانیه مربوط به روز جهان پناهجویان به پاکستان تاکید کرد تا به صورت فوری دستگیری های خودسرانه و آزار پناهجویان و پناهندگان افغان را متوقف کند که بسیاری از آنها از ترس دستگیری و تحت پیگرد قرار گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد عفو بین الملل از پاکستان بابت دستگیری «خودسرانه» پناهجویان افغان

انتقاد عفو بین الملل از پاکستان بابت دستگیری «خودسرانه» پناهجویان افغان