مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 13:152023-05-29حوادث

توضیح اداره میراث فرهنگی اندیکا درمورد تعرض به سنگ نگاره «تنگ بتا»


سرپرست اداره میراث فرهنگی اندیکا گفت: در سال 95 گروهی از قاچاقچیان قصد تخریب و منفجر کردن سنگ نگاره «تنگ بتا» در دشت شیمبار را داشتند که دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

- ایسنا/خوزستان سرپرست اداره میراث فرهنگی اندیکا گفت: در سال 95 گروهی از قاچاقچیان قصد تخریب و منفجر کردن سنگ نگاره تنگ بتا در دشت شیمبار را داشتند که دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

سید علی موسوی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس گزارش های رسیده، اداره میراث فرهنگی وقت با کمک نیروی انتظامی شهرستان در محل حاضر شده بودند و افراد خاطی در همان سال شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند و تاکنون هیچ گونه تعرضی به این سنگ نگاره شده است.

وی درمورد تعرض قاچاقچیان به سنگ نگاره 2000 ساله تنگ بتا در دشت شیمبار گفت: شایعه ای که در خصوص تخریب این سنگ نگاره 2000 ساله منتشر شده واقعیت ندارد.

موسوی تصریح کرد: هیچ گونه تخریب و تعرضی به سنگ نگاره تنگ بتا در دشت شیمبار این شهرستان صورت نگرفته و هر گونه خبر در این زمینه صحت ندارد و کذب است.

سنگ نگاره تنگ بتا (بتان) در شهرستان اندیکا، دهستان للر و کتک و در یک کیلومتری جنوب روستای مورت پادلا واقع شده و این اثر در تاریخ 26 اسفند 1387 با شماره ثبت 25989 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیح اداره میراث فرهنگی اندیکا درمورد تعرض به سنگ نگاره «تنگ بتا»

توضیح اداره میراث فرهنگی اندیکا درمورد تعرض به سنگ نگاره «تنگ بتا»