مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 09:462023-06-04سياسي

موضع امام(ره) نسبت به حجاب؛ اسلام با آنچه خلاف عفت باشد مخالف است


آیت الله حبیب الله شعبانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه فهم درست آموزه های اسلامی منجر به درک امام خواهد شد اظهار کرد: نگاه امام نسبت به حجاب نیز جدای از فهم دینی ایشان نیست.

وی با بیان اینکه همان نگاهی که امام نسبت به احکام اجتماعی اسلام دارند، به مسئله حجاب نیز دارند افزود: سخنرانی و مواضع ایشان در صحیفه امام جلد پنجم صفحه 541 تشریح شده، تعبیر اسلام با آنچه خلاف عفت است مخالفت دارد به وضوح به چشم می خورد.

نماینده ولی فقیه در همدان یادآور شد: حضرت امام برخی موارد نیز خیلی درباره حجاب صریح اظهار نظر می کردند، همچون اسفند 57 که ورود زنان به فعالیت اجتماعی را به شرط اینکه حجاب داشته باشند منع نمی دانند و می فرمایند اشکالی ندارد.

وی بیان کرد: ایشان جای دیگر می فرمایند، زنان با حجاب اسلامی بیرون از خانه بروند د این یعنی شرایط رژیم سابق را نمی پذیرد حتی اگر روزنامه ها و مکتوبات زمان انقلاب را تورق کنید درخواهید یافت امام نسبت به حجاب توجه ویژه داشته است.

شعبانی با تاکید بر اینکه دریافتن نگاه امام نسبت به حجاب تحلیل نگاه دینی ایشان را می طلبد اضافه کرد: اگر کسی با آموزه های دینی آشنا باشد طبیعا نگاه به آزادی مهم تلقی خواهد شد و امام در این باره می فرمایند آزادی باید در حد قانون باشد و ما با فساد مخالف هستیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضع امام(ره) نسبت به حجاب؛ اسلام با آنچه خلاف عفت باشد مخالف است

موضع امام(ره) نسبت به حجاب؛ اسلام با آنچه خلاف عفت باشد مخالف است