مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 13:552023-06-03بين الملل

«عشق آباد» میزبان دور جدید رایزنی های سیاسی ترکمنستان و فنلاند


دور جدید رایزنی های سیاسی ترکمنستان و فنلاند در شهر «عشق آباد» برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دور جدید رایزنی های سیاسی ترکمنستان و فنلاند در شهر عشق آباد برگزار شد.

در این نشست که با حضور هیئت های دو کشور به ریاست وفا حاجی اف معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان و ماریا الینا لیوالا مدیرکل روسیه، اروپای شرقی و آسیای مرکزی وزارت امور خارجه فنلاند برگزار شد، مهمترین موضوعات توسعه روابط میان عشق آباد و هلسینکی در زمینه های سیاسی، دیپلماتیک، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه مورد بحث و تبادل نظر قرار داده شد.

حاجی اف و لیوالا بر علاقه متقابل دو کشور جهت تداوم همکاری های موثر در چارچوب سازمان های بین المللی، به ویژه سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکید کردند.

آنها با اشاره به ضرورت تحکیم مبانی حقوقی روابط دوجانبه، توسعه همکاری های پارلمانی را مهم ارزیابی کرده و در این راستا نقش گروه دوستی بین پارلمانی ترکمنستان و فنلاند را که در ماه می سال جاری میلادی تأسیس شده است، ارزشمند خواندند.

هیئت های دو کشور همچنین در خصوص گسترش بیشتر روابط تجاری و اقتصادی ترکمنستان و فنلاند تبادل نظر کرده، خواستار تشدید تعاملات بین محافل تجاری دو کشور شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«عشق آباد» میزبان دور جدید رایزنی های سیاسی ترکمنستان و فنلاند

«عشق آباد» میزبان دور جدید رایزنی های سیاسی ترکمنستان و فنلاند