مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 16:242023-06-14اقتصادي

آغاز برداشت هندوانه از مزارع تایباد


مدیر جهاد کشاورزی تایباد از آغاز برداشت هندوانه از سطح هزار و 900 هکتار از مزارع این محصول خبر داد.

- جواد اعتضادی در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد، اظهار کرد: همزمان با اواخر بهار و اوایل تابستان، برداشت هندوانه از سطح هزار و 900 هکتار از مزارع شهرستان تایباد آغاز شده که پیش بینی می شود تا پایان برداشت، بیش از 50 هزار تن از این محصول برداشت شود.

  مدیر جهاد کشاورزی تایباد افزود: در سال جاری با اجرای الگوی کشت در این شهرستان، سطح زیر کشت هندوانه 15 درصد کاهش یافته و جای خود را به محصولاتی مانند پنبه، ذرت و چغندر قند داده است.

  وی ادامه داد: هندوانه و خربزه محصولات جالیزی سنتی و با قدمت کشت بالا در منطقه تایباد هستند که این شهرستان از لحاظ تولید و عملکرد هندوانه در خراسان رضوی، رتبه اول را داراست.

  اعتضادی بیان کرد: با توجه به نیاز آبی بالای هندوانه، در حال حاضر 50 درصد سطح زیر کشت این محصول به سامانه های نوین آبیاری مجهز می باشد و همچنین در 100 درصد کشتزارها از خاکپوش یا مالچ پلاستیکی استفاده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: 60 درصد اراضی نیز بوسیله نشا زیر کشت رفته که رعایت این اقدامات به زراعی و انتخاب تاریخ کشت مناسب، باعث صرفه جویی 60 درصدی در مصرف آب در کشتزارهای هندوانه نسبت به روش های سنتی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت هندوانه از مزارع تایباد

آغاز برداشت هندوانه از مزارع تایباد