مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 20:102023-06-11پزشكي

رتبه بالای اردبیل در بیماری «هاری»


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: یکی از چالش های اساسی ما در استان اردبیل آمار و رتبه بالای این استان در بیماری «هاری» است.

- اردبیل- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: یکی از چالش های اساسی ما در استان اردبیل آمار و رتبه بالای این استان در بیماری هاری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد جعفرزاده عصر یکشنبه در نشست اعضای شورای اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: همچنان آمار سگ گزیدگی در استان اردبیل بالا است و این نتیجه رهاشدگی سگ های ولگردی است که در مناطق مختلف استان شاهد حضور این حیوانات هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشتی در یک سال گذشته به یک میلیون و 700 هزار نفر خدمات رایگان در شهرها و روستاها ارائه شده است، تصریح کرد: 61 هزار مورد تزریق رایگان واکسن را به گروه های سنی هدف اعم از کودک، مادران باردار و سایر گروه های سنی شاهد بودیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه آمار بالای بیماری هاری در این استان نگران کننده است، گفت: باید شورای شهر و شهرداری در ساماندهی سگ های ولگرد ورود پیدا کنند تا بیش از این صدمه هایی را در این حوزه شاهد نباشیم.

جعفرزاده به هزینه سنگین مداوا و واکسیناسیون این بیماری تا 22 میلیون تومان اشاره کرد و افزود: مراکز بهداشت به صورت رایگان این خدمات را انجام می دهند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه بالای اردبیل در بیماری «هاری»

رتبه بالای اردبیل در بیماری «هاری»