مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 11:102023-06-11اقتصادي

صادرات 226 هزار دلاری صنایع دستی استان کرمان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: 500 میلیارد تومان تولید سالانه محصولات صنایع دستی و حدود 226 هزار دلار صادرات صنایع دستی استان کرمان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فریدون فعالی در مراسم روز جهانی صنایع دستی در رفسنجان با تبریک این روز، با اشاره به مرمت و احیای خانه حاج آقا علی رفسنجان، بیان داشت: پرونده ثبت جهانی خانه حاج آقا علی آماده شده و پیگیری کردیم و خواهیم کرد که این مجموعه ثبت جهانی شود و این موضوع فرصتی برای استان کرمان و رفسنجان است که اثر ثبت جهانی داشته باشد و امیدواریم بتوانیم با ثبت جهانی خانه حاج آقا علی رفسنجان، یکی از آثار شاخص ثبت جهانی را در رفسنجان داشته باشیم.

فعالی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در حوزه صنایع دستی، 101 رشته صنایع دستی در استان کرمان داریم و بالغ بر 70 هزار هنرمند در استان کرمان مشغول هستند که 500 میلیارد تومان تولید سالانه محصولات صنایع دستی استان و حدود 226 هزار دلار صادرات صنایع دستی استان است.

وی ادامه داد: این آمار و ارقام با توجه به وجود یک شهر جهانی، 5 شهر ملی در حوزه صنایع دستی در استان کرمان بد نیست و ظرفیت های بسیار خوبی داریم که باید از آن ها بهره ببریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 226 هزار دلاری صنایع دستی استان کرمان

صادرات 226 هزار دلاری صنایع دستی استان کرمان