مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 13:002023-06-09اقتصادي

قطب انجیر ایران در مسیر تعالی


شهرستان های استهبان و نی ریز در فارس، علاوه بر تولید محصولات مختلف کشاورزی، از دیرباز مرکز تولید انجیر بوده است؛ انجیرستان های این شهرستان ها، - ایسنا/فارس شهرستان های استهبان و نی ریز در فارس، علاوه بر تولید محصولات مختلف کشاورزی، از دیرباز مرکز تولید انجیر بوده است؛ انجیرستان های این شهرستان ها، به ویژه استهبان، که عمدتا دیم بوده و محصول آنها به لحاظ کمی و کیفی، جایگاهی ویژه در کشور، منطقه و حتی جهان دارد.

با تدابیری در مسیر ثبت جهانی قرار گرفته است.

استهبان و نی ریز 2 شهرستان شرقی استان فارس است که به واسط همجواری با دریاچه بختگان، وجود اراضی مستعد و غالب بودن حرقه کشاورزی، محصولات متنوعی را همواره تولید و روانه بازار کرده اند؛ یکی از اقلام مهم تولیدی در این منطقه، انجیر است؛ محصولی که عمدتا به شکل دیم پرورش یافته و دارای تنوع قابل توجه و کیفیتی مطلوب بوده و بخشی از اقتصاد کشاورزی این 2 شهرستان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طی بیش از یک دهه اخیر، به دلیل کاهش چشمگیر بارندگی، افزایش گرمای هوا، مدیریت نشدن صحیح منابع آبی و .

تالاب بختگان دچار خشکی شد و به تبع آن، کشاورزی و باغداری در مناطق پیرامونی این تالاب بین المللی که دومین تالاب بزرگ ایران محسوب می شد را دستخوش دگرگونی کرد؛ البته اجرای اقداماتی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطب انجیر ایران در مسیر تعالی

قطب انجیر ایران در مسیر تعالی