سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 11:402023-06-20دانش

کشف جدید «تلسکوپ فضایی جیمز وب» در مورد جو یک سیاره فراخورشیدی

یک گروه بین المللی از پژوهشگران از «تلسکوپ فضایی جیمز وب»(JWST) برای محاسبه مقدار انرژی گرمایی که از یک سیاره فراخورشیدی منتشر می شود، استفاده کرده اند.

- کشف جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب در مورد جو یک سیاره فراخورشیدی یک گروه بین المللی از پژوهشگران از تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) برای محاسبه مقدار انرژی گرمایی که از یک سیاره فراخورشیدی منتشر می شود، استفاده کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ناسا، نتیجه بررسی های یک گروه بین المللی از پژوهشگران نشان می دهد که اگر سیاره فراخورشیدی سنگی تراپیست-1سی (TRAPPIST-1 c) جو داشته باشد، جو آن بسیار نازک است.

این گروه پژوهشی از تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) برای محاسبه مقدار انرژی گرمایی استفاده کرده اند که از سیاره تراپیست-1سی منتشر می شود.

تراپیست-1سی با دمای تقریبا 380 کلوین در روز، خنک ترین سیاره فراخورشیدی سنگی به شمار می رود که تاکنون براساس انتشار حرارتی شناسایی شده است.

دقت لازم برای این اندازه گیری ها، کاربرد تلسکوپ فضایی جیمز وب را در شناسایی سیارات فراخورشیدی سنگی نشان می دهد که از نظر اندازه و دما به سیاره های منظومه شمسی ما شباهت دارند.

نتیجه این پژوهش، گام دیگری در تعیین این موضوع است که آیا سیاراتی که به دور کوتوله های قرمز کوچکی مانند تراپیست-1 (TRAPPIST-1) می چرخند، می توانند جو مورد نیاز